Nowe zdjęcie

Bezpieczeństwo korzystania z bankowości elektronicznej i kart płatniczych

Płatności w Internecie

 

Kartą można dokonywać płatności w Internecie. Aby zapłacić za towar lub usługę należy podać numer karty, datę ważności i ostatnie trzy cyfry nadrukowane na pasku do podpisu (tzw. CW2/CVC2). Transakcje te mogą być zabezpieczone metodą 3D-Secure o ile sprzedawca oferuje taką usługę.

 

3D-Secure

 

Jest dodatkowym zabezpieczeniem transakcji w Internecie. Umożliwia dokonywanie przez Internet płatności o zwiększonym stopniu bezpieczeństwa. Każda transakcja potwierdzana jest dodatkowym hasłem, które klient nadaje przy rejestracji karty w usłudze 3D-Secure.

 

Płatności zbliżeniowe

  • Płatności zbliżeniowe są zabezpieczone w taki sam sposób, jak tradycyjne płatności dokonane kartą.
  • Ze względów bezpieczeństwa przed dokonaniem pierwszej transakcji zbliżeniowej konieczne jest dokonanie transakcji potwierdzonej numerem PIN.
  • Płatności za zakupy do kwoty 50 zł mogą być wykonywane bez potwierdzenia numerem PIN, natomiast płatności powyżej 50 zł wymagają potwierdzenia PIN-em.

Zadbaj o swoje bezpieczeństwo podczas korzystania z bankowości elektronicznej. Zawsze zanim przystąpisz do logowania sprawdź czy:

  • Adresy stron do logowania są adresami bankowości elektronicznej Banku Spółdzielczego we Wschowie, czy rozpoczynają się od https:// oraz czy połączenie z Bankiem Spółdzielczym we Wschowie jest szyfrowane (obok paska adresowego musi być widoczny symbol zamkniętej kłódki).
  • W obrębie okna przeglądarki internetowej znajduje się ikona zamkniętej kłódki. W zależności od wersji przeglądarki, ikona kłódki może się pojawić w pasku adresu lub w pasku stanu w dolnej części ekranu. Pojawienie się tej kłódki sygnalizuje, że strona jest zabezpieczona certyfikatem bezpieczeństwa, a połączenie jest szyfrowane.
  • Certyfikat bezpieczeństwa jest poprawny. Do danych certyfikatu możesz dotrzeć poprzez dwukrotne kliknięcie w ikonę kłódki. Po kliknięciu zobaczysz szczegóły dotyczące certyfikatu, z których dowiesz się, że został on wystawiony dla Banku Spółdzielczego we Wschowie.

 

Bezpieczeństwo korzystania z bankowości elektronicznej i realizacji transakcji zależy od wielu czynników. W szczególności zadbaj, aby:

  • Korzystać wyłącznie z legalnego i często aktualizowanego oprogramowania antywirusowego - regularnie skanować swój komputer oraz urządzenia mobilne.
  • Nie korzystać z bankowości elektronicznej na nieznanych komputerach.
  • Regularnie zmieniać swoje Hasło.
  • Natychmiast zmieniać swoje Hasło lub Identyfikator, jeśli zaistnieje podejrzenie, że ktoś mógł je poznać.
  • Zanim potwierdzisz płatność zweryfikuj poprawność numeru rachunku odbiorcy oraz czy kwota transakcji zgadza się z ceną zakupu.

Bank nigdy nie prosi o potwierdzanie haseł stałych, hasła tokena, podanie numeru telefonu komórkowego, jego marki i modelu lub zainstalowanie na nim certyfikatu bezpieczeństwa.

Bezpieczeństwo jest najważniejsze.

  • Karta wydawana przez bank Spółdzielczy we Wschowie jest nieaktywna. Aktywacji można dokonać w placówce Banku lub dzwoniąc pod numer telefonu (+48) 22 515 3425 (opłata za połączenie zgodnie z taryfą operatora).
  • Nie ujawniaj nikomu swojego numeru PIN.
  • Nie przechowuj numeru PIN razem z kartą.
  • Przysłaniaj ręką klawiaturę bankomatu lub terminala podczas wprowadzania numeru PIN.
  • Chroń numer karty i kod wartości CW2 lub CVC2.
  • Wykonuj transakcje internetowe tylko z zaufanych komputerów.
  • Skorzystaj z ustawienia oferowanych przez Bank dziennych limitów dla transakcji bezgotówkowych i gotówkowych – ustal limity dostosowane do Twoich potrzeb wydatków.

 

Pamiętaj!

 

Bank nigdy nie prosi o podanie numeru PIN, kodu CW2 lub CVC2.

W przypadku wystąpienia jakiejkolwiek nieprawidłowości i/lub wątpliwości przerwij działanie i niezwłocznie skontaktuj się z Doradcą Infolinii Banku - 800 88 88 88 lub (+48) 61 647 28 46 (dla połączeń komórkowych oraz z zagranicy, opłata za połączenie zgodnie z taryfą operatora).